Do gamy modelowej Peugeot dołącza elektryczne wydanie fastback’a 408. To unikatowy w skali rynku samochód. Łączy on wiele cech – komfort limuzyny, przestronność kombi, zwinność coupe oraz uterenowione cechy rodem ze współczesnych SUV’ów. Teraz dochodzi do tego jeszcze bezemisyjny, bardzo wydajny napęd w modelu Peugeot E-408!
Elektryfikacja w marce Peugeot
Peugeot E-408 rozszerza gamę samochodów elektrycznych marki Peugeot, najbardziej wszechstronną i najszerszą spośród wszystkich europejskich marek wolumenowych. Obejmuje ona 12 elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.

Napęd elektryczny Peugeot E-408
Nowy E-408 oferuje układ napędowy o mocy 157 kW/210 KM w połączeniu z akumulatorem NMC o pojemności użytecznej 58,2 kWh. To, według standardu WLTP, zapewni mu nawet ponad 450 kilometrów zasięgu. Warto zaznaczyć, że zapotrzebowaniu na energię będzie na poziomie 15,2 kWh / 100 km.
Peugeot E-408, o długości nadwozia 4,69 m i szerokości 1,85 m (ze złożonymi lusterkami bocznymi). Zbudowany jest na wielonapędowej platformie modułowej E-EMP2 (Efficient Modular Platform), wyróżniającej się rozstawem osi wynoszącym 2,79 m. Duże wymiary pozwalają na zainstalowanie akumulatora w podwoziu samochodu, pod podłogą między kołami. Dzięki takiemu rozwiązaniu zaoszczędzono w ten sposób przestrzeń w kabinie i obniżając środek ciężkości.
Ceny Peugeot E-408
Cennik nowego modelu otwiera kwota 208 700 zł w wersji Allure. W standardzie posiada ona: reflektory LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, Peugeot i-Cockpit® z konfigurowalnym 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników, nawigację online z funkcją Trip planner, asystenta głosowego OK Peugeot, bezprzewodowe klonowanie ekranu Apple CarPlay / Android Auto, 6-głośnikowy system audio, podgrzewany fotel kierowcy i kierownicę, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tylną kamerę parkowania i czujniki oraz pompę ciepła.

Bogatsza odmiana E-408 210 GT jest dostępny w cenie 218 150 zł. Tutaj, oprócz elementów z wersji Allure, w standardzie są: reflektory Matrix LED, przednie czujniki parkowania, aluminiowe wykończenia wnętrza z konfigurowalnym 8-kolorowym oświetleniem ambientowym, aluminiowe progi drzwi, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz pakiet Drive Assist Plus (półautonomiczna jazda poziomu 2).

Elektryczny model E-408 uzupełnia ofertę już dostępnej gamy modelowej Peugeot’a 408. W ramach bieżącej oferty znajduje się wersja ze zelektryfikowanym układem napędowym typu plug-in: PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8, oraz wersja z napędem hybrydowym 48 V HYBRID 136 e-DCS6.

Peugeot E-408 – Serwis
Warto dodać, że właściciele E-408 będą mogli korzystać z mniej restrykcyjnych ograniczeń w zakresie serwisowania. Interwał przeglądów zmieni się na co 2 lata lub co 25 000 kilometrów. Ponadto, podobnie jak w przypadku wszystkich swoich w 100% elektrycznych modeli, Peugeot będzie oferował dla nowego Peugeot E-408 program Peugeot Allure Care. Gwarancja obejmuje silnik elektryczny, ładowarkę, skrzynię biegów oraz główne komponenty elektryczne i mechaniczne. Okres trwania to do 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 kilometrów przebiegu.
Peugeot Allure Care stanowi uzupełnienie gwarancji Peugeot na akumulatory wysokiego napięcia. Jej długość wynosi również 8 lat / 160 000 km. Dzięki temu otrzymujemy pełną gwarancję na pojazd. Gwarancja Peugeot Allure Care jest automatycznie aktywowana na 2 lata lub 25 000 km po każdym przeglądzie wykonanym w autoryzowanym serwisie Peugeot.