Peugeot za pośrednictwem swoich mediów, we wtorek 26 sierpnia 2025 roku zaprezentował nową wersję swojego modelu 308. Premiera odbyła się w formie transmisji na żywo na oficjalnym kanale YouTube marki. Zmiany w nowym 308 dla niewprawionego oka można zauważyć głównie z przodu samochodu. Ale dotknęły one wnętrze, jednostki napędowe oraz zastosowanych technologii. Wszystkie te działania mają na celu wzmocnić pozycję modelu na rynku.
Nowy wygląd, jeszcze więcej charakteru
Największe zmiany zaszły w przedniej części nadwozia. Przeprojektowano kompletnie zderzak, reflektory oraz atrapę chłodnicy. Charakterystyczne „pazury” świetlne znajdujące się na zderzaku, ustąpiły miejsca nowym potrójnym mniejszym LED-om, zintegrowanymi z przednimi reflektorami. Nowością również podświetlane logo marki oraz podświetlana czarna błyszcząca kratownica, która tworzy świetlną listwę łączącą przednie reflektory.
Z tyłu zmiany są bardziej subtelne. Zrezygnowano z chromowanych wstawek przypominających końcówki układu wydechowego na rzecz wykończenia w czarnym połysku. Peugeot wprowadził również nowe wzory felg aluminiowych w rozmiarze 17 i 18 cali, a także dwa nowe kolory nadwozia: Lagoa Blue dla wariantu hatchback i Ingaro Blue dla warinatu kombi (SW).
Komfort i nowa technologia wewnątrz
Kabina nie przeszła rewolucji, ale pojawiło się za to kilka istotnych nowości, które poprawią komfort codziennego użytkowania. Nowy Peugeot 308 oferuje dwa warianty systemu multimedialnego: i-Connect oraz i-Connect Advanced. Ten drugi jak nazwa wskazuje wyposażony został w dodatkowe funkcje takie jak nawigację TomTom czy integrację z ChatGPT, co zwiększy funkcjonalność i wygodę obsługi.
Samochód został wyposażony w szereg systemów wspomagających prowadzenie, które podnoszą bezpieczeństwo i komfort podróżowania: adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, system kontroli martwego pola i hamowania awaryjnego, a także kamery 360 stopni.
Wersje wyposażenia
Do wyboru następujące wersje wyposażenia:
- Style
- Business
- Allure
- GT
- GT Exclusive
Jednostki napędowe
Zostały potwierdzone cztery jednostki napędowe: dobrze znana miękka hybryda, hybryda typu plug-in, diesel oraz napęd w pełni elektryczny
Peugeot 308 Hybrid 145
- Moc: 145 KM
- Automatyczna skrzynia biegów e-DCS6
- Do 16% mniejszego zużycia paliwa
- W mieście możliwość jazdy ponad 50% czasu na napędzie elektrycznym
- Zużycie paliwa według producenta w cyklu mieszanym: od 4,7 do 5,0l/100 km
Peugeot 308 Plug-In Hybrid 195
- Moc: 195 KM
- Automatyczna skrzynia biegów e-DCS7
- Pojemność akumulatora: 17,2 kWh
- Zasięg w trybie elektrycznym: do 85 km w cyklu mieszanym
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według producenta: 2,4l/100 km
Peugeot 308 Blue-HDI 130
- Moc: 130 KM
- Automatyczna skrzynia biegów EAT8
Peugeot E-308 – wersja w 100% elektryczna
- Moc: 156 KM
- Pojemność akumulatora: 58 kWh
- Zasięg w cyklu mieszanym deklarowany przez producenta: do 450 km
- Czas ładowania akumulatora od 20% do 80%: do 32 minut.