Legenda w nowej odsłonie. Nowy Ford Mustang został zaprezentowany. Bez radykalnych zmian, ale ze zdecydowanym odświeżeniem. Najważniejsze jest widoczne na pierwszy rzut – konfiguracja silnika V8 i manualnej skrzyni biegów oferuje jeszcze więcej!
Nowy Ford Mustang
Zmiany mechaniczne
Nowe coupe i kabriolet wynoszą sportowy charakter, z którego słynie Mustang na nowy poziom. Swój udział mają zmodernizowane podzespoły, nowe oprogramowanie oraz zmiany tuningowe. Nowy, 5-litrowy silnik V8 czwartej generacji zapewnia większą responsywność i potężne osiągi.
Mustang GT wyposażono w nowy układ dolotowy z podwójnym kolektorem i podwójnym korpusem przepustnicy. Minimalizuje straty indukcyjne i umożliwia większy przepływ strumienia powietrza.
Poprawiono także responsywność, a usprawnione przełożenie układu kierowniczego zapewnia lepszą dynamikę pokonywania zakrętów.
Funkcja wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów Rev-matching, która po wysprzęgleniu, między zmianami przełożeń utrzymuje obroty silnika, redukując straty momentu obrotowego, jest standardem w wersji GT. To rozwiązanie podnosi zarówno kulturę jazdy, jak i precyzję potrzebną fanom jazdy torowej.
Nowy Ford Mustang – wnętrze
Cyfryzacja wnętrza
Najbardziej zauważalna jest rezygnacja z tradycyjnej dla tego modelu górnej części dwurzędowej deski rozdzielczej. Ustąpiła miejsca gładkiej, pokrytej szkłem, otwartej konsoli środkowej, będącej centrum zarządzania systemami. Za nową, grubszą kierownicą o płaskim profilu mieści się 12,4-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
Cyfrowy kokpit płynnie przechodzi w 13,2-calowy zestaw konsoli środkowej z systemem SYNC4 , ustawiony pod kątem do kierowcy za tą samą przezroczystą taflą. Ergonomiczne rozmieszczenie ekranów gwarantuje czytelność informacji i łatwość obsługi wszystkich funkcji, co przekłada się na przyjemność korzystania z cyfrowych technologii.
Moduły kokpitu i nastrojowe oświetlenie wnętrza Mustanga są utrzymane w miedzianych i ciemnych kolorach. Mogą być w pełni konfigurowane przez użytkownika. Kierowca może dostosować tonację kolorystyczną modułów kokpitu i oświetlenie wnętrza. Paleta kolorów zegarów zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy. Podczas wybierania własnych ustawień trybu jazdy, na konsoli środkowej wyświetlana jest wizualizacja konfiguracji samochodu używająca oprogramowania Unreal Engine 3D. Silnik gier komputerowych tworzy renderingi w czasie rzeczywistym. Poprzez gesty ekranowe można dostosować ustawienia pojazdu, a przesuwając grafikę wirtualnie obrócić samochód.
Nowa Wersja
Ford Mustang Dark Horse
Wraz z nowym Fordem Mustang GT debiutuje wersja Dark Horse, będąca wyrazem szczytowych możliwości wyścigowych. Podkreśla aspiracje marki w dziedzinie sportów motorowych.
Mustang Dark Horse jest standardowo wyposażony w Pakiet Performance, składający się z elementów zwiększających szanse w wyścigach „Track Sprint”. Kluczowymi podzespołami są tu dodatkowa chłodnica oleju silnikowego, chłodnica oleju przekładniowego (w przypadku automatycznej skrzyni biegów), charakterystyczna dla tej wersji, lżejsza chłodnica silnika z większym odrzutem ciepła, a także wydajniejsze wentylatory chłodzące, które zwiększają wytrzymałość i regenerację oraz ostatnia – chłodnica tylnej osi. Standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen poprawia trakcję podczas przyspieszania i w zakrętach.
Pakiet obejmuje również zmiany podwozia – większe tylne drążki stabilizacyjne, wytrzymałe przednie amortyzatory, 19-calowe przednie hamulce Brembo o stałych tłokach z większymi wirnikami, rozpórkę usztywnienia kolumn amortyzatora, tylną klatkę nadwozia z firmy K-Brace, koła o różnych szerokościach (19 x 9 cali z przodu i 19 x 9,5 cala z tyłu) oraz opony Pirelli P Zero PZ4. Aktywne zawieszenie MagneRide® 3 jest standardem niezbędnym dla utrzymania wysokich osiągów w warunkach drogowych i torowych
Elektroniczny hamulec driftowy wprowadza nową technologię na tor wyścigowy, otwierając przed kierowcą możliwości driftu z napędem na tylne koła przy zachowaniu funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego. System został zaprojektowany dla każdego kierowcy niezależnie od poziomu wtajemniczenia w „drift”.
Z przodu odważna grafika z efektem cienia otacza przyciemnione klosze reflektorów LED, które uzupełnia unikalny błyszczący czarny grill z trapezoidalnymi otworami i przeprojektowany dolny przedni zderzak z błyszczącymi „kłami”. Dolne listwy boczne, nieruchomy tylny spojler, oryginalny dyfuzor, nawiązujący do stylu wyścigów. Przyciemnione poczwórne końcówki układu wydechowego świadczą o silnych sportowych aspiracjach modelu.
Tradycyjne emblematy Mustang zostały zastąpione nowym logo Dark Horse na przednich nadkolach, klapie bagażnika i progach drzwiowych. Z przodu pozostała sylwetka słynnego kucyka, w ciemnej wersji anodowanej Dark Tarnish.
Wnętrze wersji Dark Horse
We wnętrzu znajdziemy grubszą kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem. Anodyzowane, srebrne łopatki zmiany biegów i przyciskiem trybu jazdy w zasięgu kciuka wykończono przeszyciami w kolorze Indigo Blue.
Niebieskie przeszycia na panelach drzwiowych i siedzeniach, mieszku dźwigni zmiany biegów i konsoli środkowej dodają kabinie charakteru. W zestawie Dark Horse Appearance Pack dodano siedzenia w kolorze Deep Indigo Blue z wyjątkową perforacją siedzeń.
Listwy wewnętrzne, maskownice i otwory wentylacyjne wykończono w kolorze Black Alley. Ciemny metaliczny połysk zastępuje znane jasne srebrne odcienie.
W Mustang Dark Horse z sześciostopniową manualną skrzynię biegów TREMEC, znajduje się anodowana na niebiesko tytanowa dźwignia zmiany biegów, pusta w środku, aby nie zatrzymywała ciepła.
Dark Horse wyposażono w najnowszy system nagłośnienia B&O z kompletem 12 głośników i subwooferem, gwarantujący wysoki komfort akustyczny i wyrazisty odsłuch.
Zapraszamy do przeczytania wpisu na temat obecnej generacji Forda Mustang w wersji Mach1 TUTAJ
Zapraszamy na nasz Fanpage gdzie będziemy informować o kolejnych nowościach związanych z nadchodzącym Fordem Mustang TUTAJ