Jeep nieustannie zaskakuje. Co tym razem czeka wielbicieli terenowego szaleństwa? Producent postanowił wzbogacić swoją ofertę o samochody Jeep e-Hybrid. Mowa tutaj o modelach Compass i Renegade, które niebawem zobaczymy w naszym salonie.
Zajrzyjmy im pod maskę…
Oba samochody producent zamierza wyposażyć w ten sam zespół napędowy, z silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 i mocy 130 KM, który w połączeniu z 7-biegową skrzynią stanowi zgrany duet. Zespół napędowy współgra z silnikiem elektrycznym, o mocy 15 kW. Takie połączenie pozwala na wykorzystanie energii elektrycznej podczas ruszania, wykonywania manewru parkowania, a także jazdy przy niskich prędkościach. Jest to o tyle ciekawe, że we wszystkich dobrze znanych hybrydach mHEV silnik elektryczny, nie jest w stanie samodzielnie poruszać pojazdu.
Warto wspomnieć o dość istotnej kwestii jaką jest ekonomia. I teraz uwaga… Nowe Jeepy e-Hybrid mają mieć znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Mowa tutaj o zmianie wynoszącej aż 15% w porównaniu do znanych nam wersji.
Najbardziej zaawansowana technologia mHEV
Gdy spojrzymy na zasadę działania zespołu napędowego miękkiej hybrydy (mHEV) to zwrócimy uwagę, iż jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym nie jest możliwa. Głównym zadaniem tej jednostki jest odciążenie napędu spalinowego od zasilenia takich systemów jak klimatyzacja, system multimedialny i innych osprzętów pokładowych. Owszem, patrząc dokładnie, delikatnie wspiera jazdę przy niskich prędkościach.
Można napisać rewolucyjna technologia w Jeep pozwala przejechać nawet prawie 3 kilometry na silniku elektrycznym przy prędkości 50 km/h. Dotychczas takie zdolności miały tylko hybrydy z większymi bateriami.
Wszystkie parkingowe manewry do prędkości 10 km/h możemy wykonywać poruszając w się trybie elektrycznym. Czekamy, żeby sprawdzić to w praktyce!
Jeep e-Hybrid wizualnie
Przejdźmy zatem do wizualnych aspektów. I tutaj kolejna nowość. Dostępna będzie edycja premierowa Upland. Charakteryzuje się ona doborem materiałów ze specjalną troską o środowisko naturalne. Dotyczy to zarówno nieinwazyjnych lakierów, oraz elementów wyposażenia. Nowa edycja z pewnością zyska rozgłos dzięki zastosowaniu odcienia ,,Matter Azur”. Dodatkowo wyróżnić się będzie na drogach charakterystycznym czarnym dachem.
Technologia i bezpieczeństwo w Jeepie Renegade i Compass
Zacznijmy od tego, że oba Jeepy mają posiadać napęd na przednie koła.
Technologia zastosowana w ,,nowych” Jeepach daje użytkownikom możliwość wyboru trybu jazdy. Dodatkowo pomocny jest również system Hybrid Pages, który monitoruje proces przełączania się pomiędzy napędami. Pozwala kontrolować charakterystykę pracy zespołu napędowego.
Jeśli chodzi o multimedia zastosowano niezastąpiony system Uconnect. Ekran dotykowy w rozmiarze 8,4 cala do aż 10,1 (dla modelu Compass).
Bezpieczeństwo to podstawa i Jeep wie o tym doskonale. W celu zapewniania jak największego komfortu kierowcy i pasażerów samochody wyposażone mają być w system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta kierowcy. Pomocny z pewnością będzie również system ochrony zmęczenia. Wszelkie systemy awaryjnego hamowania dają kierowcy poczucie, że na tym samochodzie można polegać. W Jeepie Compassie zdecydowano się również zastosować nowość- asystenta autostradowego.
POPROŚ O OFERTĘ NA NOWEGO JEEPA COMPASS i RENEGADE
Wyposażenie Jeep Compass i Renegade
Cena Jeep z napędem e-Hybrid (stan na dzień 1.08.2022)
Ceny nowych e-hybrydowych modeli Renegade mają zaczynać się od kwoty:
- 121 200 PLN za wersję Longitude
- 127 750 PLN za wersję Night Eagle
- 121 200 PLN za wersję Limited
- 142 800 PLN za premierową wersję Upland
- 149 500 PLN topowa wersja S
Za Jeepa Compass zapłacimy natomiast:
- 143 000 PLN za wersję podstawową Longitude
- 152 500 PLN za wersję z czarnymi akcentami Night Eagle
- 157 900 PLN za wyjątkową wersję Limited
- 170 700 PLN za wersje wykonaną z ekologicznych materiałów Upland
- 179 200 PLN za najdroższą z wersji S
Słowem podsumowania
Jeep konsekwentnie realizuje swoją wizję: Wolność Bez Emisji. Nowe modele e-Hybrid zasilające gamę pojazdów Jeepa dołączają do odnoszących sukcesy wersji Jeep 4xe z napędem Plug-in Hybrid. Nowe silniki to ewolucja w oferowanej palecie jednostek. Pomimo mniejszej mocy względem jednostek z poprzednich lat, zachowuje niemal takie same osiągi przy niższym spalaniu i emisji CO2.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą samochodów dostępnych od ręki. – TUTAJ
Sprawdź test Jeep Renegade z napędem 4xe