Blog Euro-Car Gdynia

13 kwietnia, 2025

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 wkracza w nowej wersji z napędem na cztery koła

Alfa Romeo, kontynuując tradycję tworzenia dynamicznych i doskonale trzymających się drogi samochodów, prezentuje nową wersję modelu Junior – Ibrida Q4. Jest to kolejny krok w rozwoju gamy modelowej Juniora, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W zaledwie kilka miesięcy od swojej premiery złożono ponad 27 000 zamówień na całym świecie z czego 19% stanowi wersja elektryczna.

Oszczędność i efektywność – nowa hybryda Alfy Romeo

Nowy Junior Ibrida Q4 wyposażony jest w układ hybrydowy 48 V, łączący turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW każdy, osiągając łączną moc 145 KM. Napęd na wszystkie koła realizowany jest za pośrednictwem silnika elektrycznego umieszczonego na tylnej osi działającego niezależnie od przedniej osi. W ten sposób zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego i doskonałą przyczepność w każdych warunkach. Technologia Power Looping gwarantuje ciągłość działania napędu na cztery koła, nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora. Brak fizycznego połączenia między osiami zredukowało mas do minimum. To bezpośrednio przełożyło się na niskie zużycie paliwa oraz emisję  poniżej 120 g/km, co potwierdza doskonałe połączenie osiągów z ekologiczną efektywnością. Nowa wersja Juniora została zaprojektowana z myślą o zróżnicowanej grupie odbiorców: od miłośników sportów zimowych i letnich po entuzjastów napędu na wszystkie koła.

Komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Po raz pierwszy na tej platformie zastosowano niezależne tylne zawieszenie Multilink, aby zapewnić najwyższy komfort podróżowania. To rozwiązanie, w połączeniu z zaawansowaną konfiguracją zawieszenia i napędu na cztery koła, gwarantuje wyjątkowe właściwości jezdne i bezpieczeństwo zarówno na suchym asfalcie, śniegu, błocie, jak i mokrej nawierzchni. Dodatkowo system selektora trybów jazdy Alfa Romeo DNA pozwala kierowcy dostosować charakterystykę i osiągi auta do warunków drogowych. Tryb „Dynamic”zapewnia sportowe wrażenia z jazdy przy maksymalnej mocy silnika, a tryb „Natural” nadaję się idealnie do użytku codziennego. Tryb „Advanced Efficiency” optymalizuje zużycie paliwa i zapewnia płynną jazdę, co pozwala na maksymalizację efektywności energetycznej. Natomiast tryb „Q4” zaprojektowano z myślą o warunkach jazdy z niską przyczepnością, zapewniając maksymalne bezpieczeństwa i kontrolę, co podkreśla wszechstronność pojazdu.

Design, który wyróżnia z tłumu

Nowa wersja Juniora wyróżnia go na tle pozostałych charakterystycznym Scudetto „Leggenda”, 18-calowymi felgami aluminiowymi „Petali” oraz reflektorami Full LED. Wnętrze modelu to połączenie elegancji i nowoczesności. Zostało wzbogacone o ekskluzywne elementy, takie jak skórzana kierownica, podgrzewane fotele Spiga z funkcją masażu, 10,25-calowy system multimedialny z nawigacją, system audio z sześcioma głośnikami, aluminiowe nakładki na pedały i progi drzwi. Dbałość o detale podkreśla 8-kolorowe ambientowe oświetlenie wnętrza, które akcentuje tunel centralny, wyloty powietrza oraz kultowy zestaw wskaźników „Cannocchiale”. W standardowym wyposażeniu Junior Ibrida Q4 oferuje autonomiczną jazdę poziomu drugiego, kamerę cofania z kątem 180 stopni oraz elektrycznie sterowaną klapę bagażnika z funkcją bezdotykowego otwierania.

Nowy

ALFA ROMEO Junior

  • ALFA ROMEO
  • Benzyna
  • Automatyczna skrzynia biegów
141 900 | brutto
Nowy

ALFA ROMEO Stelvio

  • ALFA ROMEO
  • Benzyna
  • Automatyczna skrzynia biegów
199 900 | brutto
Nowy

ALFA ROMEO Tonale

  • ALFA ROMEO
  • Benzyna I elektryczny
  • Automatyczna skrzynia biegów
229 900 | brutto